Sport Massage

De effecten van de sportmassage zijn in drie groepen te delen: De sporter wordt geestelijk en lichamelijk voorbereid op de volgende wedstrijd. Hierbij komt de sporter tot rust en de spieren worden losgemaakt. Er ontstaat onder andere een betere doorbloeding, waardoor de sporter beter zal bewegen en het langer vol kan houden, vermoeidheid en spierpijn worden namelijk voorkomen. De coördinatie wordt verbeterd, waardoor de kans op letsel en ongevallen verkleind wordt. De massage helpt bij het herstellen van de normale toestand, na een zware inspanning door afvalstoffen af te voeren.

 

 

Dit is masseren met het doel de spieren die het zwaarst worden belast, een betere doorbloeding te geven en aan te zetten tot extra stofwisseling. De spieren zijn daardoor beter bestand tegen grote kracht die er tijdens het sporten op uitgeoefend wordt. De sportmassage kan voor iedereen geneeskrachtig werken. Als je spierpijn hebt door een verkeerde beweging in de rug, de nek of ergens anders in het lichaam. Na een eenmalige inspanning, zoals een sport weekend, kan je stijve en pijnlijke spieren hebben of je bent tijdens de wekelijkse sport training iets te enthousiast geweest, kan een sportmassage helpen herstellen, dat is beter dan er mee rond te blijven lopen.

Een sportmassage mag nooit toegepast worden in de volgende gevallen: In de eerste dagen of weken nadat je spier is gescheurd. Bij een ontsteking of wond van de huid. Als iemand koorts heeft. Als je spieren heel zwaar belast zijn, is het beter om de sportmassage enkele dagen uit te stellen. De massage wordt uitgevoerd met massage-olie op de blote huid.

 

Terug naar Massages